پادکست/ اعتیاد به گوشی برای بزرگسالان مخرب‌تر از کودکان است!

بزرگسالان نیز تحت تأثیر استفاده بیش از حد از گوشی و کامپیوتر قرار می‌گیرند که پیامدهای منفی آن فراتر از کودکان است

asdasd
مدت مطالعه :

وقت صبح-گذراندن زمان پشت گوشی و کامپیوتر برای بزرگسالان خطر بزرگتری نسبت به کودکان است! 

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، بزرگسالان ممکن است نسبت به بچه‌ها خوددارتر باشند اما این همیشه به کمتر بودن زمان استفاده آن‌ها از دستگاه‌های دیجیتال منجر نمی‌شود!

بزرگسالان نیز تحت تأثیر استفاده بیش از حد از گوشی و کامپیوتر قرار می‌گیرند که پیامدهای منفی آن فراتر از کودکان است و طیف وسیعی از معضلات بهداشتی و اجتماعی را برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

به گفته دیمیتری کریستاکیس، پزشک متخصص اطفال در بیمارستان کودکان سیاتل و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، بزرگسالان بر خلاف کودکان باید مرزهای مناسب و مشخصی برای زمان استفاده از دستگاه‌های هوشمند صفحه تعیین کنند.

او گفت: «فرض اشتباه این است که بزرگسالان می‌ هر چقدر می‌خواهند از گوشی و لپ تاپ استفاده کنند.»

دکتر یلدا تی یولس، استادیار دانشگاه یو سی‌ اِل اِی دیدگاه متفاوتی دارد. او می‌خواهد بزرگسالان از سرزنش کردن زمانی که پشت گوشی و کامپیوتر می‌گذرانند و در عوض راه‌های سازنده‌تری برای استفاده از آن‌ها پیدا کنند. 

یک گزارش در سال 2023 بیان می‌کند که میانگین زمان استفاده روزانه از دستگاه‌های هوشمند برای افراد بین 16 تا 64 سال در سراسر جهان 6 ساعت و 37 دقیقه است.

بزرگسالان آمریکایی در طول همه گیری کرونا به طور متوسط 28.5 ساعت در هفته خود را پشات کامپیوتر، گوشی و تلویزیون گذراندند. حتی میزان استفاده برخی از افراد حدود 18 ساعت در روز بود!

کد خبر : ۲۲۳۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
0
۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر
اخبار روز سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان