برترین عطرهای سال 2023

در این مقاله به معرفی تعدادی از عطرها که در سال 2023 جایزه دریافت کرده‌اند، می‌پردازیم.

asdasd
مدت مطالعه :

به گزارش وقت صبح، در حوزه تجربیات حسی، چیزهای کمی می‌توانند احساسات و خاطرات را با قدرت یک عطر فریبنده برانگیزند.

عطرهای برنده جوایز، ساخته شده توسط عطرسازان چیره دست، نه تنها به دلیل درخشندگی بویایی خود، بلکه به دلیل توانایی آن‌ها در به جا گذاشتن اثری پاک نشدنی در حواس متمایز هستند.

1. پرفیوم جورجیو آرمانی آکوا دی جیو پروفومو مردانه (Acqua di Gio Profumo Perfume For Men Giorgio Armani)

اخیرا در بین عطرها، تم دریایی بسیار محبوب شده است و آکوا دی جیو پروفومو دقیقا همان عطری است که به طرفداران عطر دریایی پیشنهاد می‌شود. Acqua di Gio Profumo از برند جورجیو آرمانی در سال 2015 به بازار معرفی شد.

این عطر در خانواده عطرهای آروماتیک آبی قرار دارد. Acqua di Gio Profumo به طور خاص برای مردان طراحی شده است.

Acqua di Gio Profumo یک نسخه قوی‌تر و ماندگارتر از Acqua di Gio اصلی در نظر گرفته می‌شود. این عطر بیشتر به خاطر ترکیب مدرن و پیچیده خود که ترکیبی از عناصر تازه و آبزی با نت‌های گرم و معطر است شناخته می‌شود.

وجود بخور در نت پایه عطر به آن کیفیتی دودی و مرموز می‌بخشد. آکوا دی جیو پروفومو برنده جایزه عطر محبوب در سال 2023 شده است.

آکوا دی جیو پروفومو اغلب به عنوان یک عطر همه کاره مناسب برای موقعیت‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود.

ماندگاری خوب عطر باعث می‌شود هم برای استفاده در روز و هم برای شب مناسب باشد. Acqua di Gio Profumo، با پیچ و تاب مدرن و کلاسیک خود، استقبال زیادی در بین علاقه‌مندان به عطر به دست آورده است.

2. ادو تویلت هرمس آن جاردین سور له نیل مردانه/زنانه (Un Jardin Sur Le Nil Eau de Toilette For Women And Men Hermes Hermes)

"Un Jardin Sur Le Nil" عطری است که توسط برند لوکس فرانسوی هرمس ساخته شده است. این یک ادو تویلت است که تحت مجموعه Un Jardin قرار می‌گیرد و مجموعه‌ای از رایحه‌های الهام گرفته از باغ‌های مختلف در سراسر جهان است.

Un Jardin Sur Le Nil به ویژه از جزایر و رودخانه نیل در مصر الهام گرفته است. این عطر در سال 2005 به بازار عرضه شد.

در نت ابتدایی این عطر یونیسکس رایحه‌های گریپ فروت، انبه، گوجه فرنگی و هویج را استشمام می‌کنید.

این نت به سرعت تبخیر می‌شود و جای خود را به نت میانی می‌دهد. این عطر در نت میانی دارای رایحه‌های نی بوریا، گل لوتوس، پرتقال، گل سنبل و گل صدتومانی است. نت پایه آن جاردین نیز از گل زنبق، مشک، بخور، صمغ لابدانوم و دارچین تشکیل شده است.

Un Jardin Sur Le Nil به خاطر ترکیبی با طراوت و پر جنب و جوش معروف است. سور له نیل با ترکیبی از رایحه‌های میوه‌ای و گلی به خانواده عطرهای گل‌دار میوه‌ای تعلق دارد.

در حالی که عطرها به طور کلی به رایحه‌های مردانه یا زنانه دسته‌بندی می‌شوند، Un Jardin Sur Le Nil اغلب تک جنسیت در نظر گرفته می‌شود.

عناصر تازه و سبز عطر آن را برای مردان و زنانی که از عطری سبک و خاص استقبال می‌کنند، مناسب می‌کند.

3. پرفیوم ژان پل گوتیه له ماله الکسیر مردانه (Le Male Elixir Perfume Men Jean Paul Gaultier)

عطر Le Male Elixir از برند Jean Paul Gaultier عطری است کهربایی فوژه و مردانه که در سال 2023 به بازار عرضه شد. له ماله الکسیر توسط Quentin Bisch ساخته شده است. در نت ابتدایی این عطر رایحه‌های اسطوخودوس و نعناع را استشمام می‌کنید.

بعد از تبخیر شدن نت ابتدایی، نت میانی با رایحه وانیل و بنزوئین از راه می‌رسد. این پرفیوم مردانه در نهایت با نت‌های عسل، دانه تونکا و تنباکو به پایان می‌رسد. این عطر در سال 2023 جایزه بهترین عطر را دریافت کرده است.

4. ادوتویلت دیور هیپنوتیک پویزن زنانه (Hypnotic Poison Eau de Toilette for Women Dior)

"Hypnotic Poison Eau de Toilette" عطری است برای بانوان که توسط خانه لوکس مد و زیبایی فرانسوی کریستین دیور ساخته شده است.

این عطر بخشی از خط عطر Hypnotic Poison است که اولین بار در سال 1998 معرفی شد و امسال جایزه بهترین عطر زنانه تاریخ را گرفته است. این عطر به خاطر رایحه جذاب و مرموز خود که برای القای حس جذابیت هیپنوتیزمی طراحی شده است، شناخته می‌شود.

بوی ادو تویلت هیپنوتیک پویسون با ترکیبی از نت‌های غنی و حسی مشخص می‌شود.

این عطر اغلب به صورت شرقی و وانیلی با طعمی از شیرینی لذیذ توصیف می‌شود. از جمله نت‌های موجود در این عطر می‌توان به وانیل، مشک، بادام، زیره، نارگیل، گل یاسمن سفید، چوب صندل، زرد آلو و ... اشاره کرد.

ادو تویلت Hypnotic Poison اغلب رایحه‌ای جسورانه و اغوا کننده مناسب برای لباس‌های شب یا مناسبت‌های خاص در نظر گرفته می‌شود.

نت‌های گرم و احساسی این عطر، آن را برای کسانی که رایحه‌ای تند و جذاب‌تر را ترجیح می‌دهند، انتخابی عالی می‌سازد.

5. ادو پرفیوم دیور هوم اینتنس مردانه (Dior Homme Intense Eau de Parfum for Men)

عطر مردانه Dior Homme Intense Eau de Parfum عطری از خانه مد فرانسوی کریستین دیور است. مردانی که در انتخاب عطر سنتی‌تر هستند معمولا این عطر را برای خودشان انتخاب می‌کنند.

Dior Homme Intense به خاطر مشخصات بوی غنی و پیچیده‌اش شناخته شده است. عطر دارای نت‌هایی از گل زنبق و اسطوخودوس است که به آن کیفیت پودری و گلی می‌بخشد.

افزودن مشک پنیرکی مالو، گلابی و وانیل در نت میانی و چوب سدر و خس خس در نت پایه نیز، گرما و شیرینی خاصی را به عطر اضافه می‌کند.

Dior Homme Intense یک ادو پرفیوم (EDP) است، به این معنی که در مقایسه با ادو تویلت (EDT) یا ادکلن (EDC) دارای غلظت بیشتری از ترکیبات معطر است. این غلظت معمولاً منجر به ماندگاری طولانی‌تر و رایحه قوی‌تر می‌شود.

با توجه به ماهیت غنی و شدید عطر، Dior Homme Intense اغلب برای شب‌ها یا مناسبت‌های خاص در نظر گرفته می‌شود.

این عطر برای کسانی که از رایحه‌های متمایز و سنتی لذت می‌برند می‌تواند یک رایحه خاص باشد. دیور هوم اینتنس در سال 2007 به بازار عرضه شد و حالا توانسته به‌عنوان بهترین عطر مردانه تاریخ شناخته شود.

6. ادو پرفیوم زرجوف ایکس جی 1861 زفیرو زنانه و مردانه (XJ 1861 Zefiro Eau de Parfum for Women and Men)

عطر XJ 1861 Zefiro توسط Xerjoff عطری است شرقی و تند برای زنان و مردان که در سال 2015 به بازار عرضه شد. XJ 1861 Zefiro به رم و کیمیاگری آن ادای احترام می‌کند.

فرمول القا کننده و دست نیافتنی این عطر شبیه به جادوی کمیاب یک معجون است. از جمله نت‌های موجود در این عطر می‌توان به برگاموت، صمغ لامی، دارچین، کهربا و عسل اشاره کرد. این مدل بهترین عطر نیش در طول تاریخ است!

7. ادو پرفیوم لطافه پرفیومز خمره زنانه مردانه (Khamrah Eau de Parfum Women and Men Lattafa Perfumes)

عطر خمره از برند لطافه پرفیومز یک عطر یونیسکس است که در سال 2022 به بازار عرضه شد. نت‌های ابتدایی این عطر اماراتی شامل دارچین، جوز هندی و ترنج است. نت‌های میانی عطر نیز از خرما، پرالین، گل توبروز و گل ماهونیال تشکیل شده است.

با عبور از نت ابتدایی و میانی، رایحه نت پایه عطر که از وانیل، دانه تونکا، عنبر درختی، صمغ مر، بنزوئین و چوب آکیگالا تشکیل شده است به مشام می‌رسد.

لطافه پرفیومز خمره یک عطر مجلل عربی است که ترکیبی از نت‌های گرم را در خود جای داده است. این محصول به عنوان بهترین عطر خاورمیانه در سال 2023 شناخته شد.

8. آفرودیت سوکی لندن زنانه (Aphrodite Soki London for women)

رایحه Aphrodite by Soki London عطری است گلی و میوه‌ای مخصوص بانوان که در سال 2023 به بازار عرضه شد و توانست جایزه بهترین عطر نیش بریتانیایی را مال خود کند.

در نت بالایی این عطر از انبه استفاده شده است. بعد از تبخیر شدن نت ابتدایی، نت میانی عطر با رایحه نیلوفر آبی و برگ نخل به مشام می‌رسد. نت‌های پایه و ماندگار عطر نیز از نارگیل و نت‌های آبی تشکیل شده است.

9. ادو پرفیوم ایوسن لورن لیبر له پارفوم زنانه (Libre Le Parfum Eau de Parfum Women Yves Saint Laurent - YSL)

Libre Le Parfum by Yves Saint Laurent عطری است گلی کهربایی برای خانم‌ها که در سال 2022 به بازار عرضه شد. Libre Le Parfum توسط Anne Flipo و Carlos Benaim ساخته شده است.

نت ابتدایی این عطر زنانه از زنجبیل، زعفران، پرتقال ماندارین و ترنج تشکیل شده است. در نت میانی عطر رایحه‌های شکوفه پرتقال و اسطوخودوس به مشام می‌رسد.

لیبر له پارفوم در نت پایه با رایحه‌های وانیل، عسل، دانه تونکا و و خس خس به پایان می‌رسد. این عطر جایزه بهترین عطر زنانه 2023 را به خودش اختصاص داد.

در پایان باید بگوییم که عطرهای برنده جایزه، فقط یک رایحه نیستند. آن‌ها داستان‌هایی هستند که در یک بطری محصور شده‌اند؛ داستان‌هایی از خلاقیت، نوآوری و هنر. عطرسازان، از طریق شاهکارهای بویایی خود، روایت‌هایی را می‌بافند که از زمان فراتر می‌رود و تأثیری ابدی بر کسانی که آن را تجربه می‌کنند، می‌گذارد.

منبع: ریحا

کد خبر : ۲۲۳۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
0
۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر
اخبار روز سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان