چگونگی تبدیل ارز دیجیتال به ریال

تبدیل ارز دیجیتال به ریال بسیار ساده است. تمام کاری که باید انجام دهید، انتخاب یک صرافی رمز ارزی معتبر و سپس انتقال ارزهای دیجیتال‌تان به آن است.

asdasd
مدت مطالعه :

اگر به تازگی در ازای خدمتی که برای فردی انجام داده‌اید ارز دیجیتال دریافت کرده‌اید یا در ایران زندگی می‌کنید و یکی از اقوام‌تان به جای پول فیزیکی، ارز دیجیتال برایتان فرستاده است اما نمی‌دانید چگونه باید آن را به ریال و تومان تبدیل کنید، این مقاله را از دست ندهید. تبدیل ارز دیجیتال به ریال بسیار ساده است. تمام کاری که باید انجام دهید، انتخاب یک صرافی رمز ارزی معتبر و سپس انتقال ارزهای دیجیتال‌تان به آن است. در این مطلب، مراحل گام به گام این کار را آموزش خواهیم داد.

1. ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی معتبر

برای اینکه بتوانید رمز ارزهایتان را به ریال یا تومان تبدیل کنید، ابتدا باید در یک صرافی ثبت نام کنید. در حال حاضر، صرافی‌های ایرانی زیادی وارد بازار شده‌اند که هر کدام مزایا و معایب مختص به خود را دارند. یکی از این پلتفرم‌ها، بیت 24 است.

صرافی بیت 24 در سال 98 کار خود را آغاز کرد و تا امروز توانسته رضایت بیش از 95 درصد از مشتریان خود را جلب کند. در این صرافی در حال حاضر در آبان 1402، بیش از 530 ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، تتر، انواع میم کوین‌های محبوب و سایر موارد پشتیبانی شده‌اند که شما با ساخت حساب کاربری و احراز هویت در آن، به راحتی قادر به فروش آن‌ها هستید.

برای فروش ارز دیجیتال در صرافی ایرانی بیت24 کافی است وارد وبسایت آن به آدرس bit24.cash شده و در آن ثبت نام کنید. سپس باید مراحل احراز هویت خود را تکمیل نمایید. این کار بسیار ساده است و طی چند مرحله کوتاه انجام می‌شود.

دقت داشته باشید که آدرس واردشده حتما bit24.cash باشد و وارد لینک دیگری نشده باشید. اگر وبسایت دیگری به‌غیر از این آدرس را مشاهده کردید، بدانید که متعلق به صرافی بیت24 نبوده و برخی از سودجویان درصدد سوءاستفاده از نام آن هستند.

2. افتتاح حساب بانکی

حالا پیش از اینکه ارزهای دیجیتال‌تان را برای فروش و تبدیل کردن به ریال به صرافی بیت 24 منتقل کنید، به یک حساب بانکی معتبر به‌نام خودتان نیاز دارید. دقت داشته باشید که به دلیل مسائل امنیتی و مبارزه با پولشویی و قاچاق کالا و ارز، صرافی‌های ارز دیجیتال اجازه نقل و انتقالات از طریق کارت و حساب بانکی دیگران را به شما نمی‌دهند. مثلا شما نمی‌توانید در صرافی بیت24 یک حساب به‌نام خودتان باز کنید، اما کارت یا حساب بانکی که ثبت می‌کنید به‌نام یکی از اعضای خانواده‌تان باشد.

بنابراین اگر در حال حاضر حساب بانکی به نام خودتان دارید که مشکلی برای ادامه کار وجود ندارد. در غیر این صورت، به نزدیک‌ترین شعب بانکی محل زندگی‌تان مراجعه کرده و یک حساب برای خود افتتاح کنید.

3. انتقال ارزهای دیجیتال به حساب صرافی

پس از تکمیل مراحل قبل، باید ارزهای دیجیتال‌تان را به بیت24 انتقال دهید تا قادر به فروش‌شان باشید. برای این کار، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد داشبورد خود در این پلتفرم شده و روی منوی «خرید و فروش آنی» کلیک کنید.

  2. از قسمت «انتخاب ارز دیجیتال»، نام رمز ارزی که مایل به فروش به بیت24 هستید را جستجو نمایید. فرض کنید قصد فروش تتر (USDT) را دارید.

  3. پس از آن، از گزینه‌های سمت چپ بالای صفحه، روی «فروش» کلیک کنید. در اینجا، قیمت فروش هر 1 واحد تتر نیز برایتان به‌صورت لحظه‌ای نمایش داده می‌شود.

  4. سپس تعداد USDT یا مبلغ مورد نظر برای فروش را وارد کنید. حداقل مقدار فروش تتر در صرافی بیت 24 برابر 100 هزار تومان است.

  5. سپس روی فروش تتر کلیک کنید.

bit2

در صفحه بعد، دو گزینه «ذخیره در کیف پول نقدی بیت24» و «واریز به حساب بانکی» را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که ارزهای دیجیتال‌تان را در کیف پول بیت24 نگهداری کنید، در هر لحظه قادر به فروش و همچنین مبادله آن‌ها با دیگر رمز ارزها هستید. در صورت انتخاب گزینه واریز به حساب بانکی نیز در سریع‌ترین زمان ممکن درخواست شما به بانک مرجع ارسال شده و معادل ریالی ارزهای دیجیتال به حساب بانکی‌تان واریز خواهد شد. در صورتی که گزینه «واریز به حساب بانکی» را انتخاب کردید، در مرحله بعد کارت خود را انتخاب کرده و روی «تایید و پرداخت» کلیک کنید:

bit3

در ادامه باید شبکه ارز دیجیتالی که در این مثال تتر بود را انتخاب نمایید. از آنجایی که تتر در شبکه‌های مختلفی عرضه شده است، باید شبکه‌ای را انتخاب کنید که در حال حاضر رمز ارزهایتان روی آن قرار دارند. برای دانستن این موضوع، کیف پول ارز دیجیتال‌تان را باز کرده و روی تتری که توکن‌هایتان در آن قرار دارد ضربه بزنید. برای مثال، کیف پول تراست والت را در نظر بگیرید. با باز کردن صفحه تتری که دارای ارز دیجیتال است، در سمت چپ بالای آن، گزینه‌ای مشابه تصویر زیر را مشاهده می‌کنید:

bit4

این گزینه، همان شبکه تتر شماست. حالا از آنجایی که تتر ما در کیف پول‌مان از نوع ERC20 است، در صرافی بیت24 نیز باید شبکه را ERC20 انتخاب کنیم. با این کار، آدرس کیف پول بیت24 شما برای فروش و ارسال تترها به آن نمایش داده خواهد شد. آن را کپی کرده و تترها را به آن ارسال کنید:

bit5

در آخر نیز کد پیگیری تراکنش یا همان TXID را از طریق اکسپلورر توکن مربوطه (در این مثال etherscan.io) وارد کرده و روی «ثبت و تایید کد» کلیک کنید. صرافی بیت24 در سریع‌ترین زمان ممکن درخواست شما را پردازش کرده و معادل ریالی رمز ارزهای فروخته‌شده را به حساب بانکی‌تان واریز می‌کند.

در صورتی که در هر کدام از این مراحل با مشکل یا سوالی مواجه شدید، با قسمت پشتیبانی تماس گرفته و موضوع خود را مطرح کنید. تیم پشتیبانی بیت24 به‌صورت 24 ساعته در حال خدمت‌رسانی به کاربران است.

 

کد خبر : ۲۱۸۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
0
۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر
اخبار روز سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان