قانون بازنشستگی ایران نیم قرن پیش+متن

موقع بازنشستگی پس از تشخیص حقوق آنها براساس متوسط دریافتی سه سال آخر خدمت، حک بازنشستگی صادر می‌گردد.

asdasd
مدت مطالعه :

به گزارش وقت صبح، در قانون آمده: کارمندان شرکت های دولتی که مرحله اول قانون استخدام در مورد آنها اجرا شده با رعایت مقررات قانون استخدام کشوری بازنشسته خواهند شد.

شرکت های دولتی بطور کلی دارای سه دسته کارمند می‌باشند.

دسته اول کارمندانی هستند که قبل از تاریخ ۳۱ خرداد ماه سال ١٣٤٥ (تاریخ تصویب قانون استخدام کشوری) استخدام شرکت بوده اند و مرحله اول قانون استخدام در مورد آنها اجرا شده است

. این گروه جزو کارمندان رسمی دولت محسوب می‌شوند و در مقررات بازنشستگی شرکت‌های دولتی خارج و بازنشستگی آنها تابع مقررات قانون استخدام کشوری خواهد بود.

بازنشستگی

برای اینگونه کارمندان حساب خاصی در صندوق بازنشستگی کشوری ایجاد می‌شود و شرکت مکلف است کشور مربوط به سهم مستخدم را به موجب مقررات بازنشستگی قانون استخدام کشوری از حقوق و مزایای مستخدم برداشت نموده و پس از اضافه کردن کسور مربوط به سهم شرکت به این حساب واریز کند.

سازمان امور اداری و استخدامی کشور عهده دار وظایف مربوط به بازنشستگی و وظیفه این دسته از کارمندان است.

این گروه از کارمندان چنانکه در موقعیت بازنشستگی قرار گیرند به لحاظ آنکه مرحله اول قانون در مورد آنان اجرا شده است مانند سایر کارمندان مشمول قانون استخدام اقدام به صدور حکم بازنشستگی در مورد آنان خواهد شد.

نهایت آنکه وزارتخانه ها مکلف هستند که صدور حکم آنان را بطور استثنائی قبل از اجرای مرحله دوم قانون استخدام انجام دهند.

اینگونه کارمندان پس از صدور حکم مرحله دوم در باره آنان حکم بازنشستگی جداگانه ای بر اساس مرحله دوم دریافت خواهند داشت ولی مزایای دریافتی مرحله دوم در مورد آنان از تاریخ اول مهر ماه سال ۱۳۵۲ محسوب خواهد شد.

از این بابت ضرری نخواهند کرد و مطالبات خود را یکجا دریافت خواهند کرد.

دسته دوم مستخدمین غیر رسمی شرکتهای دولتی می‌باشند که قبل از تاریخ ۳۱ خرداد ماه سال ١٣٤٥ در شرکت

استخدام شده اند ولی بدلایلی تاکنون رسمی نشده اند.

با اینگونه از کارمندان در موقع بازنشستگی پس از تشخیص حقوق آنها براساس متوسط دریافتی سه سال آخر خدمت، حک بازنشستگی صادر میگردد.

دسته سوم کارمندانی می باشند که بعد از تاریخ ۳۱ خردادماه سال ١٣٤٥ بخدمت شرکت های دولتی وارد شده اند بازنشستگی این کارمندان تابع مقررات بازنشستگی شرکت های دولتی است که طبق آن رفتار خواهد شد.

سازمان استخدام کشوری در پائیز ۱۳۵۲ مقررات بازنشستگی کارمندان را منتشر کرد.  روزنامه اطلاعات اول آذر ۱۳۵۲ متن این قانون را اطلاع رسانی کرد.

منبع خبر: اطلاعات آنلاین

استخراج و تنظیم متن: وقت صبح

کد خبر : ۲۱۹۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
0
۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر
اخبار روز سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان