سخنرانی رئیس جمهور ترکیه به مناسبت روز عاشورا

رجب طیب اردوغان، رئیس حزب عدالت و توسعه قرار است امروز در ماماک آنکارا به مناسبت روز دهم محرم مراسم افطار برگزار کند.

asdasd
مدت مطالعه :

وقت صبح - امروز رجب طیب اردوغان به مناسبت روز عاشورا در آنکارا با قشر تحصیلکرده ‌ی جامعه ی علوی از سراسر ترکیه دیدار می‌کند. در همین راستا قرار است رئیس جمهور ترکیه عصر امروز در دهمین روز از ماه محرم در کنار شهروندان علوی افطار کند.

سخنرانی رئیس جمهور ترکیه به مناسبت روز عاشورا رجب طیب اردوغان در سخنرانی سال گذشته‌اش در روز عاشورا گفت: "روز دهم محرم روز عاشورا برای تمامی ادیان آسمانی یک روز بسیار مهم است. ۱۳۸۱ سال پیشدر کربلا نوه‌ی پیغمبر(ص)، حضرت امام حسین (ع)، روزها گشنه و تشنه به اسارت گرفته شده و به همراه ۷۲ تن مومن اهل بیت به شهادت رسیده‌اند. ما نیز سالگرد شهادت نوه‌ی پیغمبر (ص) ، سالار شهیدان امام حسین (ع) و تمامی شهیدان کربلا را با رحمت و احترام گرامی میداریم."

به گزارش مهر او در عاشوراای سال 89 هم گفته بود:

ماه محرم اولین ماه سال هجری قمری است. نام دیگر روز دهم محرم "عاشورا" است. به شما برادر و جانان عزیز، دوستانی که قلبمان با آنان همراه است از صمیم قلب سلام عرض می‌کنم. امیدوارم خداوند تبارک و تعالی روزه‌ها و عبادات شما را مورد قبول درگاه لایزال خود قرار دهد.

روز عاشورا، این ماتم بزرگ که در آن روز تمامی شهدای اهل بیت(ع) در کربلا، و در رأس آنان حضرت حسین(ع) به شهادت رسیده را تسلیت عرض نموده و با آرزوی رحمت از خداوند می‌‌خواهم تا شفاعت آنان را نصیب ما بگرداند.

پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: آنکه حسن و حسین را دوست بدارد به منزله این است که مرا دوست داشته و هرکس که به آنان بدی کند به من بدی کرده است.

باز آن حضرت می‌فرماید: اهل بیت و خانواده من همچون کشتی نوح(ع) هستند اگر دوستداران اهل بیت(ع) سوار این کشتی شوند خلاص شده نجات خواهند یافت و آن عده که از سوار شدن امتناع ورزند، نابود خواهند شد.

از پیامبر اکرم(ص) سئوال کردند: از اهل بیت چه کسی را بیشتر از همه دوست داری؟ آن حضرت بدون تأمل پاسخ داد: حضرت حسن و حسین(ع) را. باز پیامر اکرم(ص) به حضرت حسن و حسین(ع) نگاه کرده و می‌فرمایند: خدایا من اینها را دوست دارم تو نیز آنان را دوست بدار.

کد خبر : ۱۰۲۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
0
۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر
اخبار روز سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان