تاج عروس یک پیام مخفی از ملکه رانیا در خود داشت!

پس از ماه‌ها تدارک و آماده‌سازی، «شاهزاده حسین»ولیعهد اردن، روز اول ژوئن در مراسم مجللی با «رجوه السیف»، اهل عربستان سعودی، ازدواج کرد.

asdasd
مدت مطالعه :

وقت صبح- فهرست مهمانان این ازدواج، مملو از اعضای بسیار محبوب خانواده‌های سلطنتی بین‌المللی بود؛ از شاهزاده و شاهزاده‌خانم ولز تا پادشاه خوان کارلوس اول و ملکه سوفیا از اسپانیا، شاهزاده الیزابت و پادشاه فیلیپ از بلژیک، و بسیاری دیگر.

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح،از زمانی که خبر نامزدی‌ این زوج منتشر شد، آنان در مرکز توجه بودند و در هفته‌های اخیر، در کنار محل برگزاری، لباس و تزئینات سالن عقد و مهمانان مشهور، یکی از نکات مهم، بحث درباره لباس عروس برای این روز خاص بود.

ملکه آینده اردن برای روز ازدواج خود،«الی صعب» طراح محبوب و پرآوازه لبنانی، را برگزید. انتخاب او، چنانکه پیش‌بینی می‌شد، پیراهنی کاملا سفید بود.

مراسم عقد مذهبی رجوه در کاخ زهران برگزار شد که سال‌ها پیش ملکه رانیا و ملک عبدالله، والدین شاهزاده حسین، در آنجا ازدواج کردند.

لباس اول رجوه که با آن در مراسم عقد حاضر شد، پیراهنی ساده و آستین‌بلند بود که یقه نامتقارن و بالاتنه چین‌دارش آن را متمایز می‌کرد.

دنباله لباس که در صورت لزوم جدا می‌شد، چندین متر پارچه با تزئینات و گلدوزی بود که دو خواهر داماد مراقب بودند درست در پشت عروس قرار گیرد.

تاج عروس یک پیام مخفی از ملکه رانیا در خود داشت!
تاج در نهایت سادگی و ظرافت با الماس هایی در برش اشکی و برلیان گرد تزئین شده است. به گزارش وقت صبح نگاهی دقیقتر به تاج مشخص می کند که در انتهای تاج نوشتهای وجود دارد. روی تاج به زبان عربی نوشته شده : رجوة من الله

این جمله به معنی هدیه ای از طرف خداست. رجوه نام عروس به معنی امید و هدیه است.

ملکه رانیا مادر ولیعهد اردن مدتی بعد از نامزدی رجوه و ،پسرش رجوه را هدیه ای از طرف خدا برای پسرش خطاب کرده بود.

تاج عروس یک پیام مخفی از ملکه رانیا در خود داشت!

تکمیل این لباس کرپ الی صعب، به کمک ۲۰ هنرمند زبردست، و در مجموع سه ماه زمان نیاز داشت.

از دیگر تزئینات آن می‌توان به ۵۵۰ گلبرگ و شش کیلوگرم مروارید، کریستال و مهره اشاره کرد.

کد خبر : ۱۷۹۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
0
۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر
اخبار روز سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان