“کراکت سیب زمینی”، غذایی فوق العاده بینظیر و خوشمزه

کراکت سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود و طعمی بینظیر دارد.

asdasd
مدت مطالعه :

به گزارش وقت صبح ، کراکت سیب زمینی یک غذای فست فودی بسیار لذیذ است که می توانید آن را با مواد غذایی کمی به آسانی درست کرده و در مهمانی ها از آن لذت ببرید.

مواد لازم برای ۴ نفر:

سیب زمینی آبپز: ۴ عدد

ژامبون یا سوسیس: ۱۰۰ گرم

پیازچه: ۳ ساقه

پودر سیر: ۱ قاشق چایخوری

پنیر پیتزا: ۲۰۰ گرم

تخم مرغ: ۲ عدد

آرد سوخاری: ۱ لیوان

آرد سفید: ۱ لیوان

نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

زردچوبه و روغن: به مقدار کافی

طرز تهیه کراکت سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی آبپز را با رنده ریز رنده می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه سوسیس یا ژامبون را به صورت نگینی بسیار ریز خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

در این مرحله پیازچه را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه آرد سفید را به کاسه اضافه می کنیم و مواد ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

در این مرحله دست ها خود را با روغن مایع چرب می کنیم، سپس به اندازه یک کوفته بزرگ از مواد بر می داریم و مقداری پنیر پیتزا بین آن قرار می دهیم و انرا به شکل دایره یا بیضی گرد می کنیم، به همین ترتیب تمام مواد را آماده می کنیم.

حالا تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با چنگال کمی مخلوط می کنیم تا از حالت لختگی خارج شوند، سپس آرد سوخاری را داخل یک کاسه دیگر می ریزیم و کاسه های تخم مرغ و آرد سوخاری را جلوی دستمان قرار می دهیم.

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخل آن می ریزیم. پس از اینکه روغن داغ شد، سیب زمینی ها را حالت داده شده را درون تخم مرغ می غلطانیم، سپس در آرد سوخاری می غلطانیم و در تابه می اندازیم.

پس از اینکه یک سمت کراکت ها سرخ شد انرا می چرخانیم تا سمت دیگرشان نیز به صورت یکدست سرخ شد. در پایان کراکت ها را به صورت داغ درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

کد خبر : ۷۲۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
0
۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر
اخبار روز سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان