محمود فکری اخراج شد ؛ وزارت ورزش “وتو” کرد!

یک خبرنگار ورزشی در صفحه اینستاگرام خود با تگ کردن صفحه باشگاه استقلال و چندتن از مسئولان این باشگاه این خبر را اعلام کرد.

asdasd
مدت مطالعه :

وقت صبح - محمود فکری از استقلال اخراج شد. بنابر اعلام سینا حسینی خبرنگار ورزشی هیئت مدیره استقلال به اتفاق آرا سرمربی این تیم را برکنار کردند. همانطور که گمانه زنی می شد محمود فکری اخراج شد .

اما از جلسه دیشب هیئت مدیره استقلال یکشنبه سوم اسفند 1399 خبر می رسد یک مقام عالی در وزارت ورزش خطاب به اعضای هیات‌مدیره اعلام کرد که به صلاح نیست فکری برکنار شود.

فرهیختگان گزارش کرده در این جلسه مقرر شد تا محمود فکری به‌عنوان سرمربی استقلال همچنان به کار خود ادامه دهد. باوجود تمایل بیشتر اعضا برای قطع همکاری با فکری، در کمال تعجب سرمربی استقلالی‌ها در سمت خود فعلا ماندگار شد.

ببینید: ویدئو/ علت تجمع هوادارن استقلال مقابل مجلس چیست؟

محمود فکری ماندگار شد

مخالفت وزارت ورزش با اخراج فکری

در جلسه شب گذشته تصمیم بر آن شد تا طی دوهفته آینده و تا پایان سال به کادر استقلال برای تغییر و تحولات و بهبود روند تیم فرصت داده شود.

در اصلی‌ترین جلسه هیات‌مدیره استقلال، تمام اعضا اعم‌از خلیل‌زاده، آصفی، نظری و عبدیان و حتی نامداری مشاور تاثیرگذار هیات‌مدیره برای برکناری فکری اتفاق‌نظر داشتند.

بعد از سه ساعت یکی از اعضا با مقامات وزارت ورزش و جوانان تماس گرفته و تلفن را روی بلندگو گذاشت تا همه اعضا صحبت‌های او را بشنوند که در ادامه این مقام عالی در وزارت خطاب به اعضای هیات‌مدیره اعلام کرد که به صلاح نیست فکری برکنار شود و البته این موضوع در ادامه مورد اعتراض اعضا واقع شده و یکی از اعضا به‌تندی عامل تماس را خطاب قرار داده و نسبت‌به این حرکت وی معترض شد.

بین یکی از اعضا با مقام وزارتی به‌صورت تلفنی بحثی درگرفته و به‌رغم اینکه وی و سایر اعضای هیات‌مدیره مخالفت صریح‌شان را با ابقای فکری اعلام کردند، حرف آخر را مقام وزارتی زده و اعلام کرد که فعلا باید فکری بر سر کارش باشد.

ماجرای خبر برکناری

به گزارش وقت صبح، ابتدا سینا حسینی خبرنگار ورزشی در صفحه اینستاگرام خود با تگ کردن صفحه باشگاه استقلال و چندتن از مسئولان این باشگاه این خبر را اعلام کرد.

بخوانید: محرومیت در کمین سه ستاره استقلال

علت اخراج محمود فکری از استقلال

پیشتر بازی غیر زیبا استقلال، عدم شناخت کافی از پتانسیل بازیکنان و همچنین سردرگمی در ترکیب تیم از دلایل احتمال اخراج فکری اعلام شده بود.

شکست دو صفر استقلال در اصفهان به این ماجرا بیشتر دامن زد.

فکری بعد از شکست آبی پوشان مقابل سپاهان تحت شدیدترین فشار ها از سوی هواداران استقلال قرار گرفته بود.

پیشبینی می شد این انتقاد ها ممکن است به اخراج وی بیانجامد.

مربی بعدی استقلال بعد از محمود فکری

بر اساس ادعای برخی منابع استقلال در حال بررسی گزینه های احتمالی جانشینی فکری است. بر این اساس شانس فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی بیشتر از سایرین است.

البته هواداران استقلال هنوز در رؤیای بازگشت آندره‌آ استراماچونی ، سرمربی ایتالیایی و سابق استقلال هستند.

شاید آنها تصور می‌کنند با اخراج فکری ، راه برای ورود استراماچونی به باشگاه هموار می‌شود ولی واقعیت این است که قانون منع ورود خارجی‌ها به لیگ ایران همچنان پابرجاست.

نه‌تنها استراماچونی بلکه هیچ مربی خارجی دیگری نمی‌تواند این روزها سرمربی استقلال شود. بنابر این احتمال زیاد یا قلعه نوعی یا مجیدی به سرمربی گری استقلال می رسند.

مصاحبه محمود فکری بعد از دربی

صحبت های محمود فکری بعد از دربی هم مورد توجه قرار گرفته بود. او بیشتر به داوری اعتراض داشت در حالیکه نظر برخی هوادارن عملکرد خود او بود.

محمود فکری گفته بود: «داور مسابقه در نیمه اول استرس داشت و فکر می‌کنم سوت ‌های بیشتری به سود پرسپولیس زد اما به تیم داوری خسته نباشید می‌گویم. امیدوارم به داوران ما توجه بیشتری شود تا در عرصه‌های بین‌المللی تاثیر گذار باشند.»

محمود فکری مربی تیمهای زیر بوده است

2007/2008 = چند بازی سرمربیگری شیرین فراز کرمانشاه
2008/2009 = دستیاری امیر قلعه نوعی در استقلال و قهرمانی در لیگ و حذفی
2009/2010 = سرمربیگری در شیرین فراز
2010/2011 =دستیاری پرویز مظلومی در استقلال
2011/2012 = دستیاری صمد مرفاوی در مس کرمان
2012/2013 = دستیاری صمد مرفاوی در صبای قم
2013/2015 = دستیاری امیر قلعه نوعی در استقلال
2016/2017 = سرمربیگری در نساجی
2017/2018 = سرمربیگری در نفت مسجد سلیمان و صعود به لیگ برتر
2018/2019 = سرمربیگری در شاهین بوشهر
2019 = سرمربیگری در سرخپوشان پاکدشت
2019 = سرمربیگری در آلومینیوم اراک
2019/2020 = سرمربیگری در خوشه طلایی ساوه
2020 = سرمربیگری در نساجی

بخوانید: ماجرای چت وریا غفوری و انتشار مبلغ قرارداد با استقلال

کد خبر : ۸۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
0
۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر
اخبار روز سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان