ماجرای راه اندازی تلوزیون اختصاصی زنان در ایران چه بود؟

حجت الاسلام زائری از پیشنهاد یک فقیه برای راه اندازی تلوزیون مخصوص زنان خبر داد که در زنان بتوانند حجاب نداشته باشند.

asdasd
مدت مطالعه :

وقت صبح - به تازگی ویدئویی از گفتگوی شبنم قلی خانی با حجت الاسلام زائری در فضای مجازی پخش شده است.

در این ویدئو شبنم قلی خانی از زائری می پرسد چه اشکالی دارد زنان به کنسرت زنان بروند و صدای آنها را بشنوند. زائری پاسخ می دهد مشکلی ندارد.

همچنین زائری در پاسخ قلی خانی می گوید چندی پیش یکی از فقها چند سال پیش پیشنهاد کردند یک کانال تلوزیون مخصوص خانم ها راه اندازی شود که زنان حتی در آن حجاب هم نداشته باشند.

گفتنی است زائری پایان نامه خود را با موضوع «مقایسه شبكه‌های ماهواره‌ای دینی اسلامی و مسیحی» انجام داده است.

محمد رضا زائری کیست؟

محمدرضا زائری (متولد کرمان در سال ۱۳۴۹ فرزند غلامعباس زائری چهره فرهنگی و نماینده سابق بندرعباس در چهار دوره مجلس شورای اسلامی و استاندار سابق هرمزگان است.

حجت الاسلام زائری کیست؟

زائری در حوزه علمیه تحصیلات خود را تا سطح خارج پیش برده و از شاگردان درس خارج فقه و اصول آیات عظام جوادی‌آملی ، مكارم‌شیرازی، جعفر سبحانی و بیش از همه آیت‌الله آقامجتبی تهرانی است.

زائری همچنین کارشناسی ارشد روابط اسلام و مسیحیت از دانشگاه قدیس یوسف بیروت را دارد. وی تحصیلات دكتری خود را در همین دانشگاه به پایان رساند و از پایان‌نامه خود با موضوع "مقایسه شبكه‌های ماهواره‌ای دینی اسلامی و مسیحی" با موفقیت دفاع كرد. .

وی مدتی نیز در دانشگاه صداوسیما به تحصیل در رشته ژورنالیسم تلویزیونی مشغول بود و همچنین در مركز آموزش اسلامی فیلمسازی(باغ فردوس) به فراگیری سینما پرداخت.

زائری در سال ۱۳۷۳، مدیریت انتشار مجلات زمزم را به دو زبان انگلیسی و عربی و صدف به زبان فارسی برای مخاطبین كودك و نوجوان خارج از کشور برعهده گرفت و یک سال بعد خانه روزنامه‌نگاران جوان را برای ترویج سواد رسانه‌ای راه‌اندازی نمود.

زائری و سردبیری همشهری

وی در سال ۱۳۸۲ مجموعه گسترده و جریان‌ساز نشریات همشهری محله را راه‌اندازی نمود و دو سال بعد، سردبیر روزنامه همشهری شد. تاسیس مجله کمیک‌استریپ «جدید» و موسسه انتشاراتی ترینگل در بیروت از دیگر فعالیت های انتشاراتی و مطبوعاتی زائری است.

زائری در سال ۱۳۸۰ انتشار مجله خیمه را آغاز کرد كه بعدها با توسعه بخش‌هایی چون انتشارات خیمه و مجلات دیگر به مجموعه فرهنگی هیأت قرآنی إحیا تبدیل شد.

در سال ۱۳۹۱ با افتتاح مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) در محل حزب جمهوری اسلامی زائری به مدیریت این مجموعه منصوب شد و تا سال ۱۳۹۶ مسؤولیت آن را بر عهده داشت.

زائری تجاربی هم در برنامه‌سازی دارد و علاوه بر مشاركت در تولید برنامه‌های دینی تلویزیونی و برخی فیلم‌های سینمایی در نوروز ۱۳۹۷ نخستین مسابقه تلویزیونی مشترک بین ایران و لبنان با نام « هفت روز و هفت ساعت» را به كارگردانی سعید ابوطالب روی آنتن برد.

کد خبر : ۱۶۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
0
۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر
اخبار روز سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان