ثروتمندترین مرد آسیا کیست و ماجرای بمب‌گذاری در خانه‌اش چه بود؟

ثروتمندترین مرد آسیا با تهدید جدی رو به رو شد: «ما برای منفجر کردن کل خانواده‌ات برنامه‌ریزی کرده‌ایم.»

asdasd
مدت مطالعه :

به گزارش وقت صبح به نقل از آنا و بی بی سی، موکاش آمبانی ۶۳ ساله ثروتمندترین فرد هند است و خانواده وی در یک برج ۲۷ طبقه در شهر بمبیی زندگی می کنند. ثروتمندترین مرد آسیا مدیرعامل گروه رلیانس هند است.

او در بخش های گسترده ای از پتروشیمی گرفته تا ساخت و ساز فعالیت دارد.

این گروه حدود ۲۰۰ هزار کارمند و ۹۰ میلیارد دلار درآمد سالانه دارد و خانواده آمبانی اکنون حدود سه برابر خانواده لی در کره جنوبی ثروت دارند که مالک گروه سامسونگ الکترونیک هستند.

برآورد صورت گرفته توسط بلومبرگ نشان می دهد که اکنون ۲۰ خانواده ثروتمند آسیا در مجموع ۴۶۳ میلیارد دلار ثروت در اختیار دارند.

ثروتمندترین مرد آسیا مورد هجوم قرار گرفت.

توطئه برای کشتن ثروتمندترین مرد آسیا

صبح روز ۲۵ فوریه، ماشینی حاوی مواد منفجره در حوالی خانه موکش آمبانی، ثروتمندترین مرد آسیا، در مرکز مومبای پیدا شد.

در روزهای بعد از آن، جسد شخصی که گفته می‌شود صاحب آن ماشین بوده است در سواحل اطراف مرکز مالی هند کشف شد، و افسر پلیسی که ظاهرا آن مرد را می‌شناخته است هم بازداشت شد.

بررسی این اتفاقات مرموز حالا به ماموران فدرال واگذار شده است تا بلکه عامل این وقایع مشخص شود و پاسخی برای پرسش‌های متعدد موجود پیدا شود.

به گزارش پلیس مومبای، نگهبانان ساختمان ۲۷ طبقه آنتیلیا که منزل شخصی آقای آمبانی است صبح روز ۲۵ فوریه متوجه ماشین شاسی‌بلند سبزرنگی می‌شوند که در آن نزدیکی پارک شده بود، و تصمیم می‌گیرند به پلیس خبر دهند.

پلیس با تیمی از کارشناسان خنثی‌سازی بمب در محل حاضر شد، کنترل محله را به دست گرفت و آن ماشین خالی را بررسی کرد.

در داخل ماشین ۲۰ شاخه ژل‌ایگنایت پیدا شد، با وزن تقریبی ۲.۵ کیلوگرم. ژل‌ایگنایت از جمله اختراعات آلفرد نوبل، شیمیدان سوئدی است و ماده منفجره ارزان‌قیمتی به حساب می‌آید که بدون چاشنی منفجر نمی‌شود.

شاخه‌ها نه به یکدیگر وصل شده بودند و نه به دستگاه دیگری. یک کارشناس انفجار به روزنامه ایندیا تودی گفت که ترکیدن این ۲۰ شاخه "برای منفجر کردن ماشین کافی بود".

داخل ماشین پنج پلاک ماشین و یادداشتی چاپی نیز پیدا شد که خطاب به آقای آمبانی و همسرش نیتا نوشته شده بود.

در آن یادداشت آمده بود که "این صرفا یک آزمایش است، دفعه بعد شاخه‌ها را به یکدیگر وصل خواهیم کرد. ما برای منفجر کردن کل خانواده‌ات برنامه‌ریزی کرده‌ایم."

بخوانید: «بزوس» لقب ثروتمندترین فرد جهان را پس گرفت!

کد خبر : ۱۲۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
0
۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر
اخبار روز سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان