بازداشت عدنان اکتار ؛ ماجرای حرمسرای هارون یحیی چه بود؟

عدنان اکتار، مجری ترکیه‌ای به عمومی کردن روابط خود یا حرمسرا ساختن معروف بود.

asdasd
مدت مطالعه :

وقت صبح| عدنان اکتار اهل ترکیه یا هارون یحیی (harun yahya ) که خود را مبلغ اسلامی می نامید دستگیر شد.

به گزارش وقت صبح به نقل از مالای میل، برای اکتار بیش از 1000 سال حبس در نظر گرفته شده است.

پیشتر و در سال 2018 او به اتهام ایجاد سازمان جنایی، سوء استفاده جنسی از کودکان، تعرض، آدم ریابی، باج خواهی، جاسوسی، کلاهبرداری و جعل اسناد بازداشت شده بود.

بنابر گزارش اسپوتنیک روسیه اکتار در سال 1986 هم به اتهام «تغییر نظم اجتماعی ، اقتصادی یا سیاسی» از راه آنچه دین می نامید بازداشت شده بود.

در پرونده جاری بازداشت اکتار 236 نفر دیگر هم متهم هستند که 78 نفر از آنها زندانی خواهند شد. عدنان اکتار، مجری ترکیه‌ای به عمومی کردن روابط خود یا حرمسرا ساختن معروف بود و در نهایت هم برنامه‌ی او به‌خاطر زیرپا گذاشتن اصل برابری جنسیتی قطع شد.

هارون یحیی

بیوگرافی عدنان

عدنان اکتار که با مستعار هارون یحیی نیز خود را معرفی کرده است 64 سال سن دارد. شهرت ایدئولوژیک او به ارزش‌های محافظه کارانه عجیب است.

جالب اینکه او در حالی از ارزش هایش می گفت که زنان نیمه برهنه در اطرافش می رقصیدند. او نویسنده بیش از 300 کتاب است که به 76 زبان ترجمه شده است. او همچنین برنامه ای تحلیلی اجرا می کرد که در آن «الهیات و رقص» را ترکیب می‌کرد. به گزارش ای اف پی، اوکتار نظریه تکامل داروینی را رد می‌کند.

از نظر سیاسی اکتار را نزدیک به فتح الله گولن می دانند.

حرمسرای هارون یحیی

برنامه حرمسرای او معروف به حرمسرای حاج عدنان در اینستاگرام پخش می‌شد. در پرونده اتهامات از منزل اکتار ۶۹ هزار قرص ضد حاملگی کشف شد. یکی از زنان در جریان دادگاه گفت که وقتی ۱۷ ساله بود به گروه اکتار پیوست و به کرات مورد تعرض قرار گرفت.

به گفته این دختر 17 ساله برخی از زنان که اکتار بر آنان تجاوز جنسی کرده بود، به گرفتن قرص‌های ضد حاملگی وادار می‌شدند.

همسر عدنان اکتار

عدنان در پاسخ به پرسشی در مورد همسرش از آنچه حاج عدنان و همسرانش یا زنان هارون یحیی می نامد سخن گفت. اکتار به قاضی گفت « در حدود ۱۰۰۰ معشوقه داشتم و توانایی فوق العاده جسمی دارم. قلب من لبریز محبت برای زنان است. محبت نهاد انسان را تشکیل می‌دهد.»

کد خبر : ۴۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
0
۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر
اخبار روز سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان