از بیماری کشنده “تب کریمه کنگو” با این روش پیشگیری کنید

تب کریمه کنگو در انسان کشنده بوده اما در دام تب خفیف ایجاد می کند، بنابراین باید روش های پیشگیری از این بیماری را رعایت کنیم.

asdasd
مدت مطالعه :

به گزارش وقت صبح به نقل از سیناپرس؛ دکتر محمود رضا رسولی اظهار کرد: تب کریمه کنگو از طریق گزش کنه و له کردن کنه از حیوان به انسان منتقل می شود، بنابراین توصیه می شود دامداران و روستاییان در صورت مشاهده کنه از له کردن آن با دست خودداری کنند چرا که ممکن است کنه حاوی ویروس تب کریمه باشد.

وی افزود: تب کریمه کنگو یکی از بیماری های واگیردار و بیماری های مشترک بین انسان و حیوان بوده که از انسان به انسان نیز سرایت پذیری بالایی دارد ودر نهایت فرد مبتلا دچار خونریزی شده و فوت می کند در حالیکه این بیماری در دام تنها تب خفیف ایجاد می کند.

وی گفت: مجموعه دامپزشکی روش های پیشگیری را در پیش گرفته و سم پاشی انجام می دهد همچنین بعد از کشتار دام در کشتارگاه ها، دام ذبح شده در سردخانه قرار می گیرد و به این ترتیب PH گوشت پایین آمده و به این ترتیب میکروب های آن از بین می رود.

دکتر رسولی خاطرنشان کرد: توصیه می شود شهروندان از هر گونه کشتار غیر مجاز دام خودداری کرده و دامپزشکی را در جریان ذبح قرار دهند و از خرید گوشت های بدون مهر دامپزشکی خودداری کنند.

کد خبر : ۹۱۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
0
۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر
اخبار روز سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان