طرز تهیه دلمه برگ مو برای 4 نفر ؛ پیشنهاد عالی برای تعطیلی جمعه

غذایی خانوادگی و لذیذ که برای آخر هفته ها و تعطیلات مناسب است. طرز تهیه دلمه برگ مو برای 4 نفر را در این مطلب آورده ایم.

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- ابتدا لپه را داخل یک قابلمه بریزید و تا سطحی که روی لپه ها پوشانده شود آب بریزید، کمی هم نمک بریزید تا لپه بپزد.

البته به یاد داشته باشید لپه را باید از یکی دو ساعت قبل بخیسانید تا هم نفخ لپه از بین برود و هم زودتر بپزد، بعد از پختن لپه ، آن را آبکشی کرده و کنار بگذارید تا آبش کشیده شود.

طرز تهیه دلمه برگ مو برای 4 نفر

2- برنج را هم یکی دو ساعت بخیسانید، بعد به صورت جداگانه به همراه مقداری آب و نمک داخل یک قابلمه بریزید و تا زمانی که بپزد منتظر بمانید، زمانی که برنج نرم شد اما مغزش هنوز کمی سفت بود یعنی زمان آبکشی کردن برنج فرا رسیده است، برنج را آبکش کرده و کنار بگذارید تا آبش برود.

3- داخل یک ماهی تابه کمی روغن بریزید تا داغ شود، بعد از داغ شدن روغن، پیاز را که به صورت نگینی خرد کرده اید داخل ماهی تابه بریزید و تفت دهید، زمانی که پیاز ها نرم شدند مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید و دوباره تفت دهید تا پیاز مزه ادویه ها را بخود بگیرد.

4- در این مرحله گوشت را هم به تابه اضافه کنید و آنقدر تفت دهید تا گوشت سرخ شود و مزه ادویه ها را بگیرد، بعد از سرخ شدن گوشت چرخ کرده ، شعله اجاق را خاموش کرده و ماهی تابه را کنار بگذارید تا مواد خنک شوند.

5- سبزی دلمه را خوب بشویید و بعد به صورت ساطوری خرد کنید، سپس به ماهی تابه گوشت و پیاز اضافه کنید.

6- بعد از اضافه کردن سبزی دلمه، لپه و برنج پخته شده را هم به بقیه مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند.

7- اگر برگ هایی که استفاده می کنید تازه هستند، داخل یک قابلمه آب بریزید و بگذارید تا بجوشد، بعد از جوشیدن آب، برگ های دلمه را به مدت 3 دقیقه داخل آب جوش قرار دهید تا نرم شوند، بعداز نرم شدن، برگ ها را داخل آبکش ریخته و با آب ولرم بشویید و بگذارید کنار تا برگ ها خشک شوند.

8- یک برگ مو را باز کنید و مقداری از مایه دلمه را وسط برگ مو قرار دهید، بعد لبه های برگ مو را مانند بقچه برگردانید تا دلمه به طور کامل بسته شود، آنقدر مواد بریزید که بتوانید برگ مو را بپیچید اگر زیادتر بریزید نمیتوانید برگ های دلمه را جمع کنید و هنگام پختن در قابلمه دلمه ها وا رفته و مواد داخلش به بیرون میریزد.

9- کف قابلمه ای که میخواهیم دلمه ها را درون آن قرار داده و بپزیم، چند تا برگ مو پهن میکنیم تا دلمه ها نسوزند. سپس دلمه ها را به صورت فشرده و از پشت داخل قابلمه میچینیم و چاشنی را روی آن ها میریزیم و 1 پیش دستی روی دلمه ها میگذاریم تا دلمه ها باز نشوند، بعد درب قابلمه را بگذارید.

10- قابلمه را روی شعله و با حرارت بالا میگذاریم تا آب قابلمه به جوش بیاید. بعد از به جوش آمدن آب قابلمه، زیر حرارت را کم کنید تا دلمه ها با حرارت ملایم مغز پخت شوند، زمانی که آب قابلمه کاملا کشیده شد دلمه ها حاضرند (معمولا 1 ساعت طول میکشد تا دلمه ها بپزند)، دلمه ها را درون ظرف سرو بچینید و روی آن را با پیاز و زرشک تفت داده شده و گوجه های خرد شده خام تزیین کنید.

طرز تهیه دلمه برگ مو برای 6 نفر

اگر به جای 4 نفر 6 نفر بودید 50 درصد به میزانی که در جدول ابتدای صفحه بود اضافه کنید.

برنج 3 پیمانه ، گوشت چرخ کرده 300 گرم، لپه 150 گرم و پیاز یک بزرگ و یک کوچک.

منبع:پاموه

بیشتر بخوانید: چطور غذای مانده را در هوا پز دوباره گرم کنیم؟

۴
ارسال نظر