ویدئو/ پلنگی که توسط ۱۲ شیر سلاخی شد!

گله شیرها یک پلنگ پیر را بالای درخت به دام می‌اندازد. پلنگ وحشت‌زده از درخت بین شیرها می‌پرد و شیرها به او حمله می‌کنند!

asdasd
مدت مطالعه :

به گزارش وقت صبح ، مایکل بوتس ۳۵ساله این لحظه ناراحت کننده را مشاهده و توضیحاتی درباره آن ارائه کرد. او می‌گوید: ما در یک سافاری عصرگاهی بودیم و راه خود را برای پیوستن به ۱۲ شیر در پیش گرفتیم. در مسیر، پلنگ نر را روی درخت مارولا، نزدیک به جایی که شیرها بودند، پیدا کردیم.

ابتدا نگران پلنگ بودم، اما هر دو گونه همدیگر را دیده بودند و ظاهرا بی‌آزار به نظر می‌رسیدند. شیرها حرکت کردند و در حوالی یک حوضچه آب مستقر شدند در حالی که پلنگ خودش را آراسته کرد.

اکثر اعضای گله شیر به خواب رفتند، به جز یک ماده. پلنگ در نهایت از درخت فرود آمد و اگر تنها ماده نظاره‌گر نبود، از ۱۲ شیر سالم فرار می‌کرد.

بالا رفتن از درخت

پلنگ به زودی متوجه اشتباه خود شد و به طور غریزی به سمت درخت دوم مارولا دوید و برای در امان ماندن از شیرها از آن بالا رفت.

شیرها در اطراف تنه درخت جمع شدند و پلنگ از بالا به آن‌ها غرش می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

ویدئو/ قمار بزرگ و ریسک یوزپلنگ‌ها برای شکار غذایی جنگجو!

ویدئو/ ترس پلنگ از دیدن اسب آبی مخفی شده در باتلاق

یک شیر جوان از درخت بالا رفت و پلنگ وحشت زده شد و پایین پرید و متأسفانه اگرچه بدون آسیب فرود آمد، اما در محاصره شیرها قرار گرفت و پس از ۳۰ دقیقه درگیری یکی از شیرهای ماده پلنگ را از ناحیه گردن گاز گرفت در نهایت پلنگ جان باخت.

اتفاق نادر

در ۱۶ سال زندگی‌ام در حیات وحش، هرگز چنین چیزی ندیده ام، و با بسیاری از راهنماهایی که در تمام زندگی خود در سافاری بوده‌اند صحبت کرده ام، از بین آن‌ها نیز هیچ کس این اتفاق را ندیده است.

به عنوان راهنما، ما اغلب با بقایای پلنگ‌هایی برخورد می‌کنیم که توسط شیرها و سایر شکارچیان مورد حمله قرار گرفته و کشته شده اند.

اگر پلنگ در اولین درخت می‌ماند، شاید از آن جان سالم به در می‌برد. من مطمئن هستم که در طول ۱۴ سال زندگی خود، او از شیرهای بسیاری پیشی گرفت و جان سالم به در برد، اما افتادن در دام ۱۲ شیر جوان که مشتاق اثبات خود بودند، اشتباهی مرگبار بود.

علیرغم اینکه این یکی از بدترین مشاهداتی است که تا به حال شاهد بوده ام، من احترام و درک بیشتری از قدرت و اراده برای زنده ماندن هر دو گونه گربه بزرگ قائل هستم.

کد خبر : ۱۲۴۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
0
۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر
اخبار روز سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان