ویدئو/ پلنگی که از پس لقمه چرب و نرمش برنیامد!

یک پلنگ که در بیشه مشغول گشت زنی بود، با دیدن مورچه خوار او را لقمه چرب و نرمی دید.

asdasd
مدت مطالعه :

به گزارش وقت صبح ، پلنگ به مورچه خوار حمله کرد، اما پس از کش و قوس‌های فراوان، پلنگ نتوانست از پس او بر آید و بی‌خیال طعمه‌اش شد و صحنه را ترک کرد!

مورچه خوارها

زیست بوم: بیش از ۲۵ گونه مورچه خوار درآمریکای جنوبی زندگی می‌کنند، مورچه خوارها آرمادیلوها با پوشش زرد مانند خود از عجایب طبیعت هستند که رژیم غذایی آن‌ها را مورچه‌ها و موریانه‌ها تشکیل می‌دهند.

در آفریقا نیز انواعی از مورچه خوارها یافت می‌شوند از آن جمله می‌توان به بانگوین که نوعی مورچه خوار زرده دار با دم بلند است و روی درختان زندگی می‌کند، این مورچه خوار جالب نوزاد خود را تا چندین ماه بر پشت خود حمل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ویدئو/ پلنگ بچه آهوی بدبخت را در اختیار توله‌هایش گذاشت!

ویدئو/ پلنگ در نبردی مرگبار با گورکن عسل‌خوار گوشش قطع شد!

بسیاری از انواع حشرات، پرندگان و خزندگان نیز مورچه خوار هستند. در طبیعت موجودات زنده بسیاری هستند که لقب مورچه خوار را به خود اختصاص داده‌اند ولی همه موجودات در یک گروه جای نمی‌گیرند، برخی از انواع مورچه خوارها، حشرات، برخی پرندگان و بسیاری از خزندگان هم مورچه خوار هستند.

در میان حشرات نیز انواعی هستند که به مورچه خوار معروفند انواعی ازبال توری‌ها حشراتی با بالهای ظریف شبیه سنجاقک، در دوران لاروی و بلوغ دارای رژیم غذایی مورچه خواری هستند پرندگان و خزندگان هم دارای رژیم مورچه خواری هستند که با اینکار به حفظ تعادل جمعیت این حشرات کمک می‌کنند.

گفتنی است، طبیعت با مکانیزم‌های پیچیده و فراوان خود نظامی هماهنگ است که با حذف هر یک از اجزای آن آسیب جدی به این شبکه پیچیده وارد می‌آید.

کد خبر : ۱۳۶۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
0
۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر
اخبار روز سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان