قبل از ۳۰ سالگی یا بعد از آن ازدواج کنیم؟!

مطالعات انجام شده در آمریکا نشان می دهد که ازدواج های قبل از ۳۰ سالگی شادتر از ازدواج های انجام شده در سنین بالاتر است.

قبل از ۳۰ سالگی یا بعد از آن ازدواج کنیم؟!
کد خبر : ۱۰۵۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح - درک متداول از ازدواج در غرب بر این اساس است که جوانان زندگی حرفه ای خود را در ۲۰ سالگی شروع می کنند، حرفه خود را توسعه می دهند و سپس در ۳۰ سالگی تشکیل خانواده می دهند.

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، در سال‌های اخیر، به‌ویژه زنان تحصیل‌کرده بین تمایل خود برای توسعه شغل و فشار برای تشکیل خانواده گرفتار شده‌اند.

این واقعیت که جوانان در دهه ۲۰ سالگی مشغول ساختن حرفه و شخصیت مستقل هستند و ازدواج در سنین بالاتر به عنوان راز یک ازدواج شاد در غرب بیان می شود.

قبل از ۳۰ سالگی یا بعد از آن ازدواج کنیم؟!
این مقاله که توسط براد ویلکاکس از موسسه مطالعات خانواده دانشگاه ویرجینیا و لیمن استون از شرکت تحقیقاتی نظارت بر جمعیت نویسی گردآوری شده است، تأکید می کند که افراد برای یافتن همسر مناسب و انتخاب درست تا ۳۰ سالگی صبر می کنند.

در این مقاله میانگین سن ازدواج در آمریکا برای زنان ۲۹ سال و برای مردان ۳۰ سال است و این میانگین در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی در حال افزایش است.

قبل از ۳۰ سالگی یا بعد از آن ازدواج کنیم؟!
ویلکاکس و استون داده‌های نظرسنجی ملی آمریکا را از ازدواج بیش از ۵۰۰۰۰ زن را مورد بررسی قرار دادند. بر اساس این تحقیقات، زندگی زنانی که قبل از ۳۰ سالگی ازدواج کرده اند موفق تر بوده است.

این تحقیق بیان می کند آمار طلاق در بین زنانی که بین ۲۲ الی ۳۰ سالگی تصمیم به ازدواج گرفته‌اند ، پایین تر است.

ویلکاکس و استون همچنین در مقاله خود بیان می کنند که دقیقا مشخص نیست که چرا آمار طلاق در میان زنانی که در دهه ۲۰ زندگی خود ازدواج کرده اند پایین است. آن‌ها علت را در این احتمال ها جویا شده‌اند:

قبل از ۳۰ سالگی یا بعد از آن ازدواج کنیم؟!
«شاید تجربیات شکست عاطفی کمتری وجود داشته باشد، و یا شاید این باور غالب باشد که ازدواج واقعا نوع متفاوتی از رابطه است و باید سازش داشت. یا ممکن است افراد در سنین پایین تر به طور جدی محافظه کار باشند!»

۰
ارسال نظر