“باقالا قاتوق”، خوشمزه بی رغیب از خطه شمال

باقلا قاتق با پاچ باقالا غذایی است از خطه شمال کشور که بیشتر افراد در شهرهای دیگر حتی برای یک بار هم که شده این غذای لذیذو خوشمزه را امتحان کرده اند و از مزه ناب این غذای شمالی بهره مند شده اند.

“باقالا قاتوق”، خوشمزه بی رغیب از خطه شمال
کد خبر : ۳۵۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح ، باقلا قاتق یکی از معروف‌ترین غذا‌های شمالی است که در سراسر کشور طرفداران مخصوص به خودش را دارد و حتی در تهران هم این غذا در بیشتر خانواده های تهرانی پخته می شود.

مواد لازم برای پخت باقالی قاتق (برای 4 نفر)

  1. باقلای پاک شده دو پیمانه
  2. تخم مرغ دو عدد
  3. شوید خشک دو قاشق غذاخوری
  4. سیر رنده شده سه قاشق مرباخوری
  5. کره پاستوریزه 20 گرم
  6. زرچوبه یک قاشق چای‌خوری
  7. نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا باید داخل یک تابه مقداری روغن بریزید و سیر را اضافه کنید و کمی با حرارت ملایم تفت دهید. از زیاد تفت دادن سیر پرهیز کنید؛ کافی است بوی آن بلند شود. پاچ باقالی‌ها یا همان باقالی رشتی را به تابه اضافه کرده و به مدت دو تا سه دقیقه با سیر تفت دهید.

سپس زردچوبه را اضافه کنید و برای چند دقیقه دیگر خوب هم یبزنید تا مواد خوب با یکدیگر مخلوط شوند. در ادامه شوید خشک را اضافه کنید. شما همچنین می‌توانید از شوید تازه نیز به جای شوید خشک اضافه کنید.

بعد از این که شوید را اضافه کردید، یک تا یک و نیم لیوان آب جوش همراه کره داخل تابه ریخته و در تابه را ببندید تا خورش جا بی‌افتد. وقتی باقلا‌ها پخته شدند و آب خورش تبخیر شد، مقداری نمک و فلفل به مواد اضافه کرده سپس تخم مرغ‌ها را داخل خورش بشکنید.

در تابه را بگذارید تا تخم مرغ‌ها خوب سفت شوند و خورش جا بیافتد.

نکات کلیدی:

  1. در این غذا تخم مرغ ها را هم نمی زنند.
  2. پاچه باقالاها رو خوب بپزید تا مزه خامی ندهد.
  3. سیر غذا هر چه بیشتر باشد این غذا خوشمزه تر است.
۰
ارسال نظر