“شوید پلو با سیب زمینی”، غذایی خوشمزه و بسیار ساده

شوید پلو با سیب زمینی یکی از روش های تهیه شوید پلو می باشد که خیلی سریع و فوری آماده می شود.

“شوید پلو با سیب زمینی”، غذایی خوشمزه و بسیار ساده
کد خبر : ۱۰۰۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح ، شوید پلو با سیب زمینی را با گوشت قلقلی تهیه کنید و یا می توانید در کنار مرغ سرخ شده میل کنید و یا حتی به صورت ساده و فقط با سیب زمینی و ترشی، این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

مواد لازم

برنج ۲ پیمانه

سیب زمینی ۲ عدد

شوید خشک ۳ ق غذا خوری

گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم

پیاز ۲ عدد

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه :

ابتدا یکی از پیازها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید سپس آب آن را گرفته و به همراه گوشت و کمی ادویه و نمک داخل یک کاسه بریزید و حسابی ورز دهید سپس از مواد به اندازه دلخواه بردارید و قلقلی کنید و برای نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

در ادامه سیب زمینی ها را پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید سپس داخل یک تابه با کمی روغن سرخ کنید و کمی نمک در انتها به آن بزنید سپس از تابه خارج کنید و بعد پیاز باقی مانده را نیز پوست گرفته و نگینی ریز خرد کنید و داخل همان تابه با کمی زردچوبه تفت دهید.

وقتی پیاز کمی سبک و طلایی شد سیب زمینی را نیز اضافه کنید و هم بزنید و کنار بگذارید. گوشت قلقلی را نیز از یخچال خارج کنید و داخل تابه با روغن سرخ کنید تا طلایی و پخته شود.

حالا برنج را که از قبل با کمی نمک خیس کردید روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد سپس آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و یک لایه برنج ریخته و مقداری شوید و مخلوط سیب زمینی و گوشت قلقلی بریزید همین طور لایه ها را تکرار کنید و شوید پلو با سیب زمینی را دم بگذارید در انتها روی آن کمی کره و یا روغن کرمانشاهی بریزید نوش جان.

۰
ارسال نظر