هوش مصنوعی در پنج سال آینده این شغل‌ها را نابود خواهد کرد!

متخصص هوش مصنوعی پیشبینی کرده است در پنج سال آینده هوش مصنوعی جای چه شغل‌هایی را خواهد گرفت و چه شغل‌هایی در امان هستند.

هوش مصنوعی در پنج سال آینده این شغل‌ها را نابود خواهد کرد!
کد خبر : ۲۲۳۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح-متخصص هوش مصنوعی پیشبینی کرده است این مشاغل تا 5 سال آینده نابود خواهند شد! 

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، پروفسور فری پیشنهاد کرده است مشاغلی مانند تجزیه و تحلیل اسناد، بازاریابی تلفنی و شغل‌هایی از این دسته در خطر هستند. 

پروفسور کارل فری از مؤسسه اینترنت آکسفورد، یک متخصص برجسته هوش مصنوعی، مشاغلی را که در پنج سال آینده توسط هوش مصنوعی انجام خواهند شد را معرفی کرده است.

با حضور ربانت‌هایی پیشرفت مانند چت جی‌پی‌تی که قادر به نوشتن متن‌هایی دقیقا شبیه انسان است، نگرانی‌هایی در مورد آسیب پذیری مشاغل کارمندی بیان کرده است.

مشاغل در معرض خطر

پروفسور فری پیشبینی کرده است مشاغلی که شامل تجزیه و تحلیل اسناد، بازاریابی تلفنی و سایر وظایف معمولی می‌شوند، ممکن است برای کاهش هزینه‌های شرکت‌ها از طریق هوش مصنوعی انجام بگیرند. 

پروفسور فری می‌گوید: «مشاغلی که در پنج سال آینده در خطر هستند شامل آن‌هایی هستند که تنها بر یک کار خاص متمرکز هستند. این شامل ترجمه اسناد، بازاریابی تلفنی، صندوقدار، خدمات پشتیبانی و ویرایش اولیه متون است.»

حتی با پیشرفت ماشین‌های خودرو مشاغل رانندگی نیز در خطر هستند! 

پروفسور فری هشدار داد حتی برای کسانی که می‌توانند شغل خود را حفظ کنند، هجوم رقیب‌های جدید می‌تواند منجر به کاهش دستمزد شود.

مشاغل ایمن

با این حال، او خاطرنشان کرد مشاغلی که به خلاقیت و تعاملات اجتماعی پیچیده نیاز دارند در امان هستند. 

حرفه‌هایی مانند پزشکان، پرستاران، مربیان ورزشی و نقش‌هایی که دارای مهارت‌های ارتباطی بین فردی هستند از تأثیر هوش مصنوعی ایمن تلقی می‌شوند.

با وجود پیشرفت در ارتباطات مجازی، پروفسور فری بر ارزش پایدار ارتباط حضوری تاکید کرده است.

او خاطرنشان کرد اگرچه هوش مصنوعی می‌تواند وظایف خاصی مانند نوشتن نامه را انجام دهد اما اهمیت تعامل شخصی را پر رنگ‌تر می‌کنند. 

این پروفسور اشاره کرد هوش مصنوعی فاقد «خلاقیت واقعی» است زیرا تنها داده‌های موجود را تقلید می‌کند و آن را از خلاقیت واقعی انسان متمایز می‌کند.

۰
ارسال نظر