شرکت های جذاب بورسی برای حقیقی ها و حقوقی ها در 2 دی ماه

حقیقی ها در دومین روز دی ماه حدود ۸۰۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۶هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۸درصد یعنی ۱۴هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان پنج درصد از کل معاملات شد.

شرکت های جذاب بورسی برای حقیقی ها و حقوقی ها در 2 دی ماه
کد خبر : ۱۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
0

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «خودرو و ساخت قطعات»، «مواد و محصولات دارویی» و «انبوه سازی، املاک و مستغلات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروههای «فلزات اساسی» و «شرکتهای چندرشته ای صنعتی» به نفع حقوقی ها تمام شد.

سه نماد کپارس، خساپا و خودرو لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی ها نیز بیشتر به فولادی ،شستا و فملی معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت کاشی پارس معادل ۸۳میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی فولاد مبارکه اصفهان با برتری ۶۰ میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

در مجموع حدود ۱۶هزار و ۵۱۲میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد شینا، شستا، خودرو، خساپا و وتجارت به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس امروز به گروه «بانکها و مؤسسات اعتباری» تعلق داشت به طوری که حدود دو هزار و ۲۵ میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «خودرو و ساخت قطعات» با معاملات هزار و ۵۴۵میلیارد تومانی دوم شد و محصولات شیمیایی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۱۱ . ۶ درصد از کل سهام شرکت بهمن لیزینگ (ولبهمن) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۲۱ درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۳۳ سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۵۴ نماد نخست اختصاص داشت.

منبع:اقتصاد نیوز

۰
ارسال نظر