6 اشتباه بزرگ در دکور خانه‌های کوچک!

به گفته طراحان این 6 اشتباه در دکوراسیون باعث می‌شود خانه شما بسیار کوچکتر به نظر برسد!

6 اشتباه بزرگ در دکور خانه‌های کوچک!
کد خبر : ۲۳۰۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- این 6 اشتباه در دکوراسیون فضاهای کوچک خانه بسیار معمول هستند و باعث کوچکتر به نظر رسیدن خانه می‌شود! 

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، دکور یک اتاق کوچک می‌تواند چالش برانگیز باشد. با دانستن این 6 نکته می‌توانید به راحتی فضاهای کوچک را به زیبایی دکور کنید. به گفته طراحان داخلی این شش اشتباهی است که هنگام تزئین یک اتاق یا فضای کوچک مرتکب می‌شوید! 

داشتن مبلمان زیاد

خواه یک اتاق خواب کوچک، اتاق نشیمن یا دفتر کار خانگی یکی از رایج‌ترین اشتباهات پر کردن تمام فضای موجود با مبلمان و دکور است. چند مبلمان کلیدی انتخاب کنید که عملکردهای متعددی دارند و در اتاق فضای خالی باقی می‌گذارند.

نادیده گرفتن متراژ اتاق

قبل خرید هرگونه مبلمان جدید حتما اندازه آن را نسبت به متراژ فضا برسی کنید و مطمئن شوید مبلمانی که می‌خرید واقعاً متناسب با فضا است. با دقت اندازه گیری کنید و مبلمانی با اندازه مناسب انتخاب کنید. 

دیوارهایی با رنگ تیره و کاغذ دیواری

اگر همیشه دوست داشتید اتاقی با رنگ سیاه یا کاغذ دیواری تیره رنگ داشته باشید، اتاق نشیمن کوچک شما ممکن است جای مناسبی برای این کار نباشد. در حالی که رنگ‌های تیره می‌توانند به اتاق جذابیت بیشتری دهند، در برخی موارد باعث می‌شوند اتاق کوچک‌تر به نظر برسد. 

رنگ‌هایی روشن برای دیوار و مبلمان خود انتخاب کنید تا حس فضایی بزرگتری ایجاد کنید. بجای رنگ دیوارها می‌توانید برای رنگ یک صندلی، کوسن‌ها یا پتوهای مبل از رنگ‌های تیره استفاده کنید.  

مسدود کردن پنجره‌ها

نور طبیعی می‌تواند یک اتاق کوچک را بزرگتر و مطبوع‌تر نشان دهد. بنابراین، بسیار مهم است که اجازه دهید تا آنجا که ممکن است نور خورشید وارد اتاق شود.

پنجره‌ها را با پرده‌های سنگین یا مبلمان حجیم مسدود نکنید و به جای آن از پرده‌های توری استفاده کنید.

یکی از ترفندهای مناسب برای افزایش نور طبیعی استفاده از آینه‌های بزرگ است.

درهم ریختگی بیش از حد

یک اتاق به هم ریخته نیز می‌تواند کوچکتر به نظر برسد. بنابراین از شر هر چیزی که نیاز ندارید خلاص شوید یا آن را کنار بگذارید و از استفاده مبلمان‌های زیاد اجتناب کنید.

این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید هیچ وسایل دکوری داشته باشید اما بهتر است آن را محدود کنید. یک رویکرد هوشمندانه این است که به جای تعداد زیادی قطعه کوچک، قطعات بزرگ کمتری انتخاب کنید.

استفاده از سبک‌های مختلف

در حالی که علاقه به سبک‌های مدرن، سنتی و معاصر معمول است، معمولاً ترکیب سبک‌های مختلف در یک اتاق کوچک باعث کوچک به نظر رسیدن فضا می‌شود. 

بنابراین سعی کنید به یک سبک، طرح و رنگ پایبند باشید. مبلمان و وسایل دکوری را انتخاب کنید که مکمل یکدیگر باشند. 

منبع: www.realsimple.com

۰
ارسال نظر