"مت گالا" چیست و چرا برای دنیای مد اهمیت دارد؟!

مراسم سالانه مت گالا در واقع یک رویداد برای جمع آوری کمک مالی به موسسه لباس موزه هنر متروپلیتن است!

"مت گالا" چیست و چرا برای دنیای مد اهمیت دارد؟!
کد خبر : ۲۳۰۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح-مت گالا این روزها تیتر خبرهاست اما این مراسم مد و فشن چیست و چه کسی پشت آن است؟!

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، مت گالا یک رویداد سالانه برای جمع آوری کمک مالی و کمک به مؤسسه لباس موزه هنر متروپولیتن است و عموماً در اولین دوشنبه ماه می برگزار می‌شود.

مؤسسه لباس تنها قسمت از موزه متروپولیتن نیویورک است که باید بودجه خود را تأمین کند و این کار را از طریق جشنی که در سال برگزار می‌کند، انجام می‌دهد.

شرکت در این مهمانی تنها با دعوت‌نامه ممکن است و هر سال مشهورترین افراد در دنیا در این جشن شرکت می‌کنند. 

هر سال موضوع خاصی برای این مراسم انتخاب می‌شود و مهمانان موظف هستند مطابق با موضوع انتخاب شده لباس بپوشند. به گفته سخنگوی موسسه لباس، سال گذشته حدود 400 نفر به این مراسم دعوت شدند.

چگونه مت گالا پول جمع می کند؟

هزینه مت گالا هر ساله توسط حامیان مالی مختلفی تامین می‌شود. اسپانسرهای امسال عبارتند از شبکه اجتماعی تیک تاک، لووه (Loewe) برند لوکس اسپانیایی و کمپانی کوندی نست.

هزینه حاصل از فروش بلیط‌ها و میزهای این مراسم نیز برای تامین مخارج موسسه لباس موزه هزینه می‌شود.

قیمت تنها بلیط برای این مراسم 75000 دلار و قیمت میزها از 350000 دلار شروع می‌شود. میزها عموماً توسط برندهای بزرگ و خانه‌های مد خریداری می‌شوند.

بسیاری بر این باورند که مت گالا به دلیل آنا وینتور، سردبیر مجله مد ووگ و مدیر ارشد محتوای جهانی کوندی نست، به جایگاه فعلی خود رسیده است.

وینتور از سال 1999 برگزارکننده اصلی این رویداد بوده است و شخصاً لیست مهمانان را مدیریت می‌کند. دعوت شدن به این مراسم از سوی وینتور برای افراد مشهور یک افتخار بزرگ است.

منبع: www.indianexpress.com

۰
ارسال نظر