10 روش عالی برای استفاده کردن از ادویه‌های تاریخ مصرف گذشته!

با این 10 روش دیگر لازم نیست ادویه‌های قدیمی را دور بریزید و پول هدر دهید!

10 روش عالی برای استفاده کردن از ادویه‌های تاریخ مصرف گذشته!
کد خبر : ۲۲۹۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح-ادویه‌های تاریخ مصرف گذشته طعم، قوت و شادابی کمتری دارند اما همه چیز از دست نرفته است و هنوز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید! 

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، بهتر است به اندازه نیازتان ادویه تازه تهیه کنید اما اگر نتوانستید از تمامشان استفاده کنید نیز جای نگرانی نیست. با این 10 روش می‌توانید تمام ادویه‌های مانده‌تان را استفاده کنید. 

1. شمع‌های فصلی

چه کسی دوست ندارد پاییز را با یک شمع معطر آغاز کند؟ برای درست کردن شمع در خانه تنها لازم است موم سویا، روغن نارگیل و ادویه جاتی مانند زنجبیل، دارچین، میخک و دانه وانیل را در یک دیگ بخار آب کنید و در یک ظرف با فتیله قرار دهید.

2. رنگ‌های طبیعی

ادویه‌های رنگی مانند زردچوبه، زعفران و پاپریکا برای تهیه رنگ پارچه موثر هستند. این ادویه‌ها را لای پارچه بپیچید و برای نیم ساعت در آب جوش قرار دهید. 

3. دور نگه داشتن حشرات

بله، شما می‌توانید بعض از حشرات را به کمک عطر ادویه‌های خاص از خانه دور کنید. کیسه‌ای را با ادویه‌های تاریخ مصرف گذشته پر کنید و آن‌ها را در اطراف خانه قرار دهید. پودر چیلی، دارچین، سیر و پیازچه مانده را اینگونه استفاده کنید. 

4. تهیه ظرف ادویه‌های خشک شده

برای تهیه این ظرف‌ها و خوش بو کردن سرویس بهداشتی و حمامتان کافی است یک قابلمه آب را بجوشانید و زنجبیل، هل، دارچین یا میخک را به آن اضافه کنید. مقداری پوست مرکبات را نیز داخل آن بریزید.

5. صابون بسازید

ادویه‌ها برای تهیه صابون خانگی فوق العاده هستند. تکه‌ها و دانه‌های ادویه نیز به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می‌کند. 

رازیانه، ریحان، دارچین، زنجبیل، رزماری و آویشن را می‌توانید اینگونه مصرف کنید. 

6. کیسه‌های بوگیر 

بسیاری از ادویه‌ها مانند مریم گلی، آویشن و پونه کوهی دارای اثرات خوشبو کننده طبیعی هستند. آن‌ها را در یک کیسه کوچک بریزید و در قسمت‌های اریک و نمور خانه مانند زیرزمین یا گاراژ آویزان کنید.

7. تمیز کردن فرش‌ها

ادویه‌هایی مانند دارچین، جوز هندی، میخک، آویشن خشک، رزماری یا اسطوخودوس می‌توانند فرش‌ها را تر و تازه کنند. ادویه تاریخ مصرف گذشته را با کمی جوش شیرین مخلوط کنید و روی فرش‌ها بپاشید و بگذارید چند دقیقه بماند و سپس جاروبرقی بکشید.

8. دفع موش‌ها

اکثر ما عطرهای نعناع تند و دارچین را دوست داریم اما موش‌ها از آن‌ها متنفرند. مقدار زیادی از این ادویه‌های تاریخ مصرف گذشته را در اطراف مناطقی که موش‌ها می‌توانند وارد خانه شوند، بپاشید.

9. جلوگیری از شب پره‌ها

به جای سمپاشی می‌توانید با یک رویکرد طبیعی‌تر از شر این حشرات راحت شوید. از میخک، چوب دارچین یا جوز هندی استفاده کنید تا بید را از خانه خود دور نگه دارید.

10. یخچال خود را خوشبو کنید

جوش شیرین را در یک شیشه بریزید، ادویه‌های تاریخ مصرف گذشته را اضافه کنید و سپس شیشه را با یک فیلتر قهوه یا یک تکه پارچه بپوشانید. این ترکیب بوی بد یخچال را از بین می‌برد و بوی تازه یخچال شما را حفظ می‌کند.

منبع: www.realsimple.com

۰
ارسال نظر