سعید معروف به سرنوشت علی دایی دچار می‌شود؟

سعید معروف اگرچه از تیم ملی چند سال‌ است خداحافظی کرده ولی هنوز هم چهره کاریزماتیک و محبوبی بین والیبالی‌ها است.

سعید معروف به سرنوشت علی دایی دچار می‌شود؟
کد خبر : ۲۱۸۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- تیم ملی والیبال ایران سال بسیار سخت و دشواری را سپری کرد.

این تیم که در سال‌های گذشته تبدیل به یکی از قدرت‌های جهانی شده بود با مدیریت بحث‌برانگیز محمدرضا داورزنی و انتخاب‌های جنجالی او خاصه درباره سرمربی تیم ملی، قدرتش را از دست داد.

و حالا نه تنها تبدیل به تیمی معمولی در دنیا شده بلکه در قاره آسیا هم رقابت را به ژاپن واگذار کرده و به دومین تیم قاره کهن شدن، در حال عادت‌کردن است.

همه این اتفاقات حول یک تصمیم هولناک رخ داد: اینکه هدایت این تیم از سرمربیان مطرح خارجی گرفته و به دست بهروز عطایی، یک مربی ایرانی سپرده شد.

درست از روزی که داورزنی چنین اظهاراتی درباره سعید معروف داشته، او تبدیل به سوژه اصلی و شاید انتخاب اصلی فدراسیون والیبال شده است.

واضح است که رئیس فدراسیون در این مقطع ورق خوبی برای بقایش در والیبال رو کرده است ولی عجیب آنکه سرنوشت سعید معروف در این زمینه چندان روشن نیست.

همان‌طورکه عنوان شد این چهره ورزشی شخصیتی کاریزماتیک و محبوب بین والیبالی‌ها محسوب می‌شود و ویژگی لازم برای هدایت تیم ملی را داراست.

ولی واقعیت امر تداعی‌کننده شرایط این روزهای معروف با روزهای گذشته علی دایی، اسطوره فوتبال ایران است.

دایی هم در روزهایی که زمان زیادی از خداحافظی‌اش از تیم ملی نگذشته بود همین چهره کاریزماتیک و محبوب را داشت.

او اتفاقا مثل همین روزهای سعید معروف، خیلی زود گزینه هدایت تیم ملی شد و شاید در روزی که خودش هم انتظارش را نداشت، به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران معرفی شد.

نتیجه چه شد؟ دایی به عنوان سرمایه بین‌المللی فوتبال ایران خیلی زود تبدیل به مهره‌ای سوخته در عرصه مربیان ملی تاریخ فوتبال ایران شد.

حالا مسئله این نیست که سعید معروف حتما به سرنوشت علی دایی دچار می‌شود.

ولی تجربه این فرصت را در اختیار او و تصمیم‌گیرندگان امر می‌گذارد تا مانع از تبدیل‌شدن سعید معروف به علی دایی در عرصه مربیگری تیم ملی شوند.

واضح است که این موضوع در دو بافت کاملا جداگانه در حال رقم‌خوردن است.

و چه بسا معروف در صورت پذیرش این پیشنهاد در این مقطع، آن‌هم بدون داشتن تجربه اولیه، مربی موفقی نشان دهد ولی کیست که نداند علی دایی و اطرافیانش هم آن روزها همین‌قدر مطمئن بودند.

منبع: شرق

۰
ارسال نظر