شام خوشمزه امشب؛ خوراک گوجه بادمجان با عطر و طعمی بینظیر

خوراک گوجه بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که در بین ایرانیان بسیار پرطرفدار می باشد

شام خوشمزه امشب؛ خوراک گوجه بادمجان با عطر و طعمی بینظیر
کد خبر : ۲۲۹۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، خوراک گوجه بادمجان می تواند گزینه مناسبی برای شام امشب شما باشد و طعمی بینظیر دارد.

مواد لازم:

  • بادمجان:    ۸ عدد
  • گوجه فرنگی:     ۹ عدد
  • پیاز:    ۱ عدد
  • سیر:    ۲ حبه
  • فلفل دلمه ای:    ½ فلفل دلمه ای
  • رب گوجه فرنگی:    ۲ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ:    ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه:    به میزان کافی
  • روغن مایع:    به میزان کافی

طرز تهیه:

 بادمجان ها را شسته و پوست آنها را جدا می کنیم، سپس آنها را به صورت دلخواه خرد کرده و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون کاسه حاوی آب و نمک بمانند.

قرار دادن برش های بادمجان درون آب و نمک باعث می شود تلخی احتمالی آنها از بین برود. پس از گذشت این زمان بادمجان ها را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان گرفته شود، سپس روی دستمال می چینیم تا خشک شوند.

در ادامه سفیده تخم مرغ را از زرده ی آن جدا کرده و درون دو کاسه جداگانه می ریزیم. حالا سفیده تخم مرغ را با چنگال به خوبی هم می زنیم تا بافت آن از لختگی خارج شود، سپس سطح بادمجان ها را به سفیده تخم مرغ آغشته می کنیم.

لازم به ذکر است بدانید آغشته کردن برش های بادمجان به سفیده تخم مرغ باعث می شود بادمجان ها روغن کمتری به خود جذب کنند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.yn-ad

حالا اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس ورقه های بادمجان را درون تابه می چینیم و دو طرف شان را کاملا سرخ می کنیم. در ادامه بادمجان های سرخ شده روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم.

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه مقداری روغن درون همان تابه که بادمجان ها را سرخ کرده ایم می ریزیم و تفت می دهیم تا طلایی و کاراملی شود. در این فاصله گوجه فرنگی و سیر را به صورت ریز رنده می کنیم.

در ادامه سیر را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطر آن آزاد شود، سپس گوجه فرنگی را به همراه فلفل دلمه ای می افزاییم و به خوبی تفت می دهیم. زمانی که آب اضافی گوجه فرنگی کشیده شد، رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم.

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شده و بوی خامی آن گرفته شود. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه می افزاییم و به خوبی تفت می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند.

در این مرحله بادمجان های سرخ شده را به صورت ریز ساطوری می کنیم، سپس به تابه می افزاییم و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا اجازه می دهیم خوراک به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا جا بیفتد و مزه ها ترکیب شوند.

پس از گذشت این مدت، زمانی که خوراک گوجه بادمجان کاملا جا افتاد، تابه را از روی حرارت برداشته و خوراک را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به دلخواه با ریحان یا نعنا تازه تزیین کرده و به همراه نان سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: چی شی

۰
ارسال نظر